BLOG / 7 modalități de a-ți reduce cantitatea de zahăr consumat

 

Știm deja cu toții, că un consum excesiv de zahăr ne afectează sănătatea. Numeroase cercetări au arătat asocieri între acesta și riscul crescut de boli sau alte aspecte negative, printre care:

  • obezitatea
  • diabetul zaharat de tip 2
  • bolile de inimă
  • anumite tipuri de cancer
  • acneea
  • steatoza hepatică non-alcoolică
  • îmbătrânirea celulară

Desigur, sunt mulți oameni care încearcă să își reducă aportul de zahăr, doar că se poate ajunge cu usurință la o subestimare a consumului. De ce? Pentru că de multe ori luăm în calcul doar zahărul pe care îl adaugăm noi, conștient, în cafea, ceai, ori în alte preparate, fără a ține cont și de zahărul existent în produsele industrializate pe care le cumparăm. Ori, de la sosul de roșii, la muștar, conservele de legume sau mezeluri, zahărul adăugat poate fi găsit chiar și în cele mai neașteptate alimente. Alimente care nu au nimic de-a face cu gustul dulce.

În graba cotidiană, mulți oameni recurg la a consuma la mese sau ca și gustări, alimente procesate. În plus, băuturile îndulcite au devenit în societatea modernă, un înlocuitor al apei. Deoarece aceste produse conțin de cele mai multe ori zahăr adăugat, acesta ajunge să reprezinte o mare parte din aportul lor zilnic de calorii. Și tocmai pentru că este ascuns în alimentele procesate, oamenii nici măcar nu conștientizează că îl consumă. Unde mai pui faptul că denumirea sub care apare pe etichetă, nu este întotdeauna “zahăr”? Tot zahăr adăugat este și zaharoza, siropul de porumb sau alte tipuri de sirop, sucul de trestie de zahăr, fructoza, glucoza, dextroza, zahărul din trestie de zahăr, zahărul brut și multe altele.

Este evident însă, că nu ne putem lipsi total de alimentele procesate. Tocmai de aceea, pentru atunci când vei alege un produs procesat, ia cu tine aceste 3 gânduri:

  • Evită alimentele pe a căror etichetă apare zahăr, în primele 3 ingrediente (pe etichetă, ingredientele apar în ordinea descrescătoare a cantității)
  • Evită alimentele care conțin mai mult de un tip de zahăr
  • Verifică eticheta chiar și la produsele de tip “bio”, “eco”, “organic”- de multe ori sunt încărcate și acestea cu zahăr adăugat

Cum poți reduce consumul de zahăr?

Iată mai jos, 7 idei:

  • Cel mai bun mod de a reduce consumul de zahăr este acela de a evita alimentele procesate
  • Crează-ți obiceiul de a te hrăni sănătos, cu alimente integrale sau minim procesate
  • Satisfă-ți nevoia de dulce consumând fructe proaspete sau preparând deserturile în casă, din ingrediente fără zahăr. Iți las o sugestie aici
  • Pregatește-ți iaurtul cu fructe acasă, prin combinarea iaurtului simplu cu fructele preferate, în loc să cumperi iaurtul plin de arome, coloranți și zahăr, din magazine.
  • Înlocuiește cerealele pentru micul dejun cu un terci de ovăz îmbogățit cu nuci, sau unt de arahide, și fructe de pădure proaspete.
  • Evită să alegi produsele foarte degresate. De obicei acestea conțin mai mult zahăr adăugat, pentru a le spori aroma.
  • Fii atent la așa numitele gustări “sănătoase” de tipul batoanelor de cereale, batoanelor proteice- de multe ori conțin la fel de mult sau poate chiar mai mult zahăr decât batoanele de ciocolată, etichetate ca fiind “nesănătoase”.
  • Bea apă în locul băuturilor îndulcite (sucuri, băuturi energizante, băuturi pentru sportivi,etc.)

Rămâi cu bine și să îți fie de folos!

Alimentația în menopauză: ce consum și ce evit, în vederea gestionării simptomelor?

Alimentația în menopauză: ce consum și ce evit, în vederea gestionării simptomelor?

Este extrem de important să acceptăm și să privim menopauza ca pe un proces biologic natural, normal și nu ca pe o boală sau o problemă, așa cum se întamplă de multe ori. Să știm că simptomele menopauzei nu durează pentru totdeauna și că durata acestora diferă de la femeie la femeie, depinzând de organismul său și de starea sa generală de sănătate, inclusiv cea emoțională.

Clafoutis fără zahăr

Clafoutis fără zahăr

Originar din zona Limousine, Franța,  și datând cel puțin de la mijlocul anilor 1800, Clafoutis este o delicioasă prăjitură cu cireșe negre. Numele său provine din verbul francez “clafir”, care înseamnă “a umple”.  A umple aluatul cu cireșe negre.  În mod tradițional, cireșele se folosesc cu sâmbure cu tot, sâmburi care prin compoziția lor, în timpul coacerii vor da o aromă bogată preparatului.

Ghee- un altfel de unt

Ghee- un altfel de unt

Ghee este un tip de unt clarificat, cu gust aromat de nuci. Obținut prin fierberea lentă a untului până la evaporarea apei plus caramelizarea și separararea elementelor solide din lapte, acesta nu conține practic cazeină sau lactoză,  fiind astfel o alternativă pentru persoanele cu alergie la cazeina din lapte sau cu intoleranță la lactoză.