BLOG / Tortilla de patatas (Omletă spaniolă)

 

 

 

Conform folclorului, omleta spaniolă datează încă din 1817, creată fiind de generalul Tomás de Zumalacárregui pentru a-și hrăni armata, proviziile și diversitatea alimentară fiind precare la acel moment. Ingredientele de bază sunt ouăle și cartofii. De atunci și până acum au fost create diferite variante regionale, prin adăugarea de chorizo, ciuperci, dovlecei sau ardei, fiind des servită ca și tapas în localurile spaniole.

Ingrediente

5 ouă

350g cartofi

2 cepe

30g ulei de masline

Mod de preparare:

Cartofii curățați și spălați se taie în sferturi, apoi se feliază subțire. Se pun la fiert, timp de 10 minute, din momentul în care apa (cu sare) începe să clocotească. După fierbere, cartofii de scurg de apă.

Ceapa se taie peștisori și se pune la călit în 25g ulei la foc mic, într-o tavă antiaderentă. Când ceapa s-a înmuiat, se adaugă cartofii fierți și se călesc împreună pentru încă aproximativ 5 minute. Se condimentează după gust.

Într-un bol se sparg ouăle și se bat, apoi se adaugă amestecul de cartofi cu ceapă, încorporând totul.

Într-o tavă antiaderentă de mărime medie, se adaugă 5g ulei, se lasă la încins, apoi se toarnă amestecul. Se pune capacul și se lasă la foc mic să se gatească timp de 7 minute. Cu ajutorul unei farfurii se întoarce omleta pe cealaltă parte și se mai lasă la gătit preț de 3 minute.

Noi am servit-o cu brânză și legume.

Valori nutriționale:

Din cantitățile propuse ies 3 portii, iar valorile nutriționale per porție sunt următoarele:

Calorii- 315, P-14.8g, CH- 22.4g, L- 19.6g

Poftă bună!

Alimentația în menopauză: ce consum și ce evit, în vederea gestionării simptomelor?

Alimentația în menopauză: ce consum și ce evit, în vederea gestionării simptomelor?

Este extrem de important să acceptăm și să privim menopauza ca pe un proces biologic natural, normal și nu ca pe o boală sau o problemă, așa cum se întamplă de multe ori. Să știm că simptomele menopauzei nu durează pentru totdeauna și că durata acestora diferă de la femeie la femeie, depinzând de organismul său și de starea sa generală de sănătate, inclusiv cea emoțională.

Clafoutis fără zahăr

Clafoutis fără zahăr

Originar din zona Limousine, Franța,  și datând cel puțin de la mijlocul anilor 1800, Clafoutis este o delicioasă prăjitură cu cireșe negre. Numele său provine din verbul francez “clafir”, care înseamnă “a umple”.  A umple aluatul cu cireșe negre.  În mod tradițional, cireșele se folosesc cu sâmbure cu tot, sâmburi care prin compoziția lor, în timpul coacerii vor da o aromă bogată preparatului.

Ghee- un altfel de unt

Ghee- un altfel de unt

Ghee este un tip de unt clarificat, cu gust aromat de nuci. Obținut prin fierberea lentă a untului până la evaporarea apei plus caramelizarea și separararea elementelor solide din lapte, acesta nu conține practic cazeină sau lactoză,  fiind astfel o alternativă pentru persoanele cu alergie la cazeina din lapte sau cu intoleranță la lactoză.