BLOG / Care sunt condițiile optime de păstrare a legumelor și fructelor?

 

Dacă ți s-a întâmplat cel puțin o dată, să cumperi legume și fructe proaspete, să le depozitezi în frigider și câteva zile mai târziu să le găsești putrezite sau zbârcite, acest articol este unul de interes pentru tine. Și asta deoarece condițiile de păstrare sunt extrem de importante.

De la temperatura de depozitare, la condițiile de lumină, spălarea prealabilă, combinarea în spațiul de depozitare a unor legume și/sau fructe producătoare de etilenă cu altele sensibile la prezența acestui gaz, fiecare aspect contează și poate face diferența în ceea ce privește timpul de păstrare, prospețimea și gustul acestora.

Pentru legume, condițiile optime de păstrare sunt următoarele:

  • la temperatura camerei: castraveți, ardei, roșii, vinete, dovlecei, cartofi, ceapă, usturoi
  • la frigider: spanac, salată verde, varză, sfeclă rosie, ridichi, morcovi, pătrunjel, mazărea verde, conopidă, broccoli

De menționat, că atât castraveții cât și ardeii pot fi păstrați în frigider pentru maxim 3 zile, însă doar dacă sunt utilizați la scurt timp după scoaterea din acesta. Atât cartofii cât și cartofii dulci se vor păstra în loc răcoros, întunecat și uscat, condiții care le prelungesc timpul de păstrare calitativă de la 1-2 săptămâni la 2-3 luni. Ceapa și usturoiul, au nevoie tot de un spațiu de păstrare răcoros, întunecat și uscat, dar separat de alte alimente.

Pentru fructe, situația este următoarea:

  • la temperatura camerei: banane, citrice, pepene roșu, mere (pentru maxim 7 zile)
  • la frigider: mere (pentru mai mult de 7 zile), căpșuni, zmeură, afine, coacăze, mure, fragi, cireșe, vișine, struguri
  • la temperatura camerei până la coacere, apoi la frigider: piersici, nectarine, caise, pere, prune, pepene galben, mango, kiwi, ananas, avocado

În ceea ce privește păstrarea mai multor tipuri de legume și fructe în același loc de depozitare, sunt câteva aspecte importante de subliniat:

  • există fructe și legume producătoare de etilenă, un gaz care accelerează procesul de coacere
  • dintre fructele și legumele producătoare de etilenă, amintesc: merele, perele, bananele coapte, caisele, pepenele galben, piersicile, prunele, ceapa și roşiile
  • acest aspect poate fi folosit ca și avantaj în cazul în care se dorește grăbirea coacerii unui fruct cumpărat necopt, dar în același timp poate fi un dezavantaj, determinând scăderea timpului de păstrare a vegetalelor depozitate în preajmă
  • în frigider, este recomandat ca fructele să fie păstrate într-un compatiment de depozitare separat de al legumelor
  • cartofii nu se vor păstra alături de ceapă, care fiind producatoare de etilenă, va determina zbârcirea și încolțirea mai rapidă a acestora

Referitor la spălarea fructelor și legumelor proaspete, aceasta trebuie făcută înainte de a fi consumate. Realizarea spălării acestora înainte de depozitare, poate determina crearea un mediu umed în care dezvoltarea bacteriană este facilă.

Să fie cu folos 🙂

Alimentația în menopauză: ce consum și ce evit, în vederea gestionării simptomelor?

Alimentația în menopauză: ce consum și ce evit, în vederea gestionării simptomelor?

Este extrem de important să acceptăm și să privim menopauza ca pe un proces biologic natural, normal și nu ca pe o boală sau o problemă, așa cum se întamplă de multe ori. Să știm că simptomele menopauzei nu durează pentru totdeauna și că durata acestora diferă de la femeie la femeie, depinzând de organismul său și de starea sa generală de sănătate, inclusiv cea emoțională.

Clafoutis fără zahăr

Clafoutis fără zahăr

Originar din zona Limousine, Franța,  și datând cel puțin de la mijlocul anilor 1800, Clafoutis este o delicioasă prăjitură cu cireșe negre. Numele său provine din verbul francez “clafir”, care înseamnă “a umple”.  A umple aluatul cu cireșe negre.  În mod tradițional, cireșele se folosesc cu sâmbure cu tot, sâmburi care prin compoziția lor, în timpul coacerii vor da o aromă bogată preparatului.

Ghee- un altfel de unt

Ghee- un altfel de unt

Ghee este un tip de unt clarificat, cu gust aromat de nuci. Obținut prin fierberea lentă a untului până la evaporarea apei plus caramelizarea și separararea elementelor solide din lapte, acesta nu conține practic cazeină sau lactoză,  fiind astfel o alternativă pentru persoanele cu alergie la cazeina din lapte sau cu intoleranță la lactoză.